Το παιδί μου έχει δυσλεξία. Τι είναι;

Η δυσλεξία ανήκει στις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και αποτελεί μια ειδική δυσκολία με οργανική προέλευση.
Το παιδί με δυσλεξία έχει δυσκολία στην εκμάθηση μιας ή περισσότερων γλωσσικών διεργασιών, όπως η ανάγνωση, η ορθογραφία και η γραφή.
Επίσης μπορεί να υπάρχει δυσκολία στην αρίθμηση-δυσαριθμησία, ενώ συχνά σε κάποιο βαθμό επηρεάζεται και ο προφορικός λόγος.
Από τα 5 έτη περίπου, μπορούμε να εντοπίσουμε σημάδια που μας προειδοποιούν για την διάγνωση της .
Όσο πιο έγκαιρα το παρατηρήσουμε τόσο καλύτερα για την εξέλιξη της διαταραχής και για το ίδιο το παιδί.
Ποια τα σημάδια της δυσλεξίας;
1) Το παιδί αργεί να μιλήσει. Αυτό μπορεί να εξελιχθεί και φυσιολογικά, μπορεί όμως και να είναι μια πρώτη ένδειξη.
2) Δυσκολεύεται να διηγηθεί μια ιστορία, τη διηγείται συνήθως ανακατεμένη .Δυσκολεύεται επίσης να μάθει στιχάκια.
3) Μπερδεύει λέξεις που ίσως μοιάζουν μεταξύ τους.
4) Στο προφορικό του λόγο μπορεί να μπερδεύει τη σειρά των γραμμάτων και να πει π. χ «καπανές αντί καναπές».
5) Δεν του αρέσουν τα παιχνίδια με λέξεις.
6) Δυσκολεύεται να θυμάται ημερομηνίες, ονόματα.
7) Δυσκολεύεται επίσης να οργανώσει το χώρο του.
8) Δυσκολεύεται με το ρυθμό και τον κινητικό συντονισμό.
9) Αντιγράφει καθρεφτικά π. χ το ε να γραφτεί 3.
10) Κάνει αρκετά ορθογραφικά λάθη και παραλείπουν τόνους.
11) Δυσκολεύεται να γράφουν πάνω σε μια γραμμή.
12) Δυσκολεύεται στην ανάγνωση και στην αναγνώριση των γραμμάτων.
13) Μπορεί αργότερα να αναγνωρίζει ένα-ένα τα γράμματα αλλά δεν μπορεί να διαβάσει όλη τη λέξη.
Από τα παραπάνω σημάδια μπορούμε να υποψιαστούμε για την ύπαρξη δυσλεξίας στο παιδί μας.
Βέβαια μια ολοκληρωμένη διάγνωση μπορεί να γίνει μετά το πέρας της Α τάξης.
Ποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά προσωπικότητας εμφανίζει;
1) Έντονη περιέργεια και διάθεση εξερεύνησης οτιδήποτε καινούριου.
.
2) Ζωηρή φαντασία.
3) Δημιουργικότητα, γι' αυτό και καταπιάνεται κυρίως με χειρονακτικές και δημιουργικές εργασίες και τέχνες.
4) Ολιστική σκέψη, χωρίς να εστιάζει σε λεπτομέρειες.
5) Αντιλαμβάνεται άμεσα μοντέλα, συνδέσεις, ομοιότητες και διαφορές.
6) Αγάπη για την πολυπλοκότητα.
7) Ταυτόχρονη επεξεργασία πολλαπλών σκέψεων.
8) Δεν ακολουθεί το πλήθος.
9) Κάνει μαθηματικές πράξεις στο μυαλό του γρήγορα χωρίς να αντιληφθεί πώς κατέληξε σε αυτό το αποτέλεσμα.
Καπετανάκη Ελευθερία
Ψυχολόγος-Παιδοψυχολόγος-Παιδαγωγός
Συμβουλευτική ενηλίκων, σχέσεων, συμβουλευτική εφήβων, οικογενειακή συμβουλευτική.
Website: www.psychologist.com.gr
Email: info@psychologist.com.gr
ellikapetanaki@yahoo.gr
Tηλ:6934034531
Σχετικά βίντεο